Colorado Springs - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Peter en Jenny Minderhoud - WaarBenJij.nu Colorado Springs - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Peter en Jenny Minderhoud - WaarBenJij.nu

Colorado Springs

Door: peje

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jenny

05 Juni 2015 | Verenigde Staten, Orlando

We besluiten vandaag naar Cheyenne te rijden en daar pas te ontbijten want deze overnachting was zonder ontbijt. Het is wel bijna 2 uur rijden maar Peter heeft op internet een leuk ontbijttentje gevonden met goede recensies. Het heet R&B Breakfast en heeft als thema Elvis Presley. Het was meer een brunch maar we hebben er heerlijk gegeten, genoeg om tot het avondeten vol te houden. Rond het middaguur zijn we in het centrum van Cheyenne en doen daar een toeristische Tour met een treintje door de hoofdstad van Wyoming.

@Carmen en Jan: ze hebben ook een soort El Paso waar ze in de zomer voorstellingen geven met cowboy's (er werd nog even bij vermeld dat ze met losse flodders schieten).

Begin van de middag vervolgen we onze weg naar het Best Western Executive Inn & Suites. We moeten door Denver en het is echt druk op de weg, een vermoeiend laatste stuk. Het hotel is prachtig, we hebben een suite met uitzicht op de bergen, een kingsize bed, een bank, relaxstoel, keukenblokje en zelfs 2 flatscreens, eentje bij het bed en eentje bij de zithoek. Hier houden we het nog wel 3 nachtjes vol. Zaterdag na het inbegrepen ontbijtje, gaan we naar Manitou Springs waar we met een tandrad treintje naar de bergtop van Pike's Peak gaan welke op 4300 meter hoogte ligt. De rit duurt 5 kwartier, je mag er 3 kwartier rondkijken en dan weer 5 kwartier naar beneden. Ook daar ligt nog enorm veel sneeuw wat jullie kunnen zien op de foto's. Het uitzicht is er prachtig. We zitten echt in en boven de wolken. Zojuist hebben we heerlijk gegeten bij Village Inn op loopafstand. Ze hebben er heerlijke taart maar we zaten te vol dus hebben we twee puntjes meegenomen naar onze hotelkamer voor straks: white chocolate key lime pie.

@ pa en ma: zoals beloofd de foto van Peter's Harley pet (op grote hoogte).

Zondag, onze laatste volle dag in Colorado, ga we naar de Garden of the Gods:
"In 1879 kocht Charles Elliott Perkins, hoofd van de Chicago, Burlington and Quincy Railroad, hier een groot stuk land, waar een deel van de huidige Garden of the Gods Park toe behoorde. Hij wilde hier een zomerhuis laten bouwen, maar bij nader inzien, gaf hij er echter de voorkeur aan, om het gebied in de natuurlijke staat te houden en voor het publiek open te stellen. Na het overlijden van Perkins, doneerde zijn familie het land in 1909 aan het gemeentebestuur van Colorado Springs, op voorwaarde, dat het voor altijd een vrij toegankelijk publiek park zou blijven".
We zijn er rond half 10 en het is prachtig weer. We lopen een trail van een paar kilometer en fotograferen de beroemde rotsen. Alle rotsen hebben hier een naam gekregen. Jullie kunnen het zien op de foto. We gaan nog naar het Visitor's Centre en bekijken daar de film en eten een lichte lunch (broodje hotdog). Tegen twee uur zijn we bij de Walmart voor wat laatste boodschapjes en we tanken nog voldoende om morgen naar Denver te kunnen rijden. We doen verder rustig aan vandaag, reorganiseren de koffers, maken de auto leeg en eten in de buurt. Morgen een reisdag.

Maandag 1 juni zijn we begin van de middag op het vliegveld van Denver, we vliegen pas om half 6 dus we hebben nog alle tijd. We eten chinees en lopen nog wat rond. Op tijd vliegen we naar Atlanta, daar hebben we niet zoveel tijd om over te stappen maar uiteindelijk blijkt dat onze vlucht naar Orlando wat vertraging heeft en als het boarden achter de rug is kunnen we nog niet weg. Er komen een paar techneuten aan boord want er branden wat lampjes die uit horen te zijn. Ze rebooten tot 3 keer toe het toestel en dan zijn we "ready for take off". Het is half 2 's nachts als we in Orlando landen. Voor ons is het nog maar half 12 want we komen uit een andere tijdzone dus dat valt mee. Nu het spannende, een convertible uitzoeken, een Ford Mustang staat er niet dus Peter gaat voor de zwarte camaro, helemaal happy. Snel naar "huis" en slapen. We zijn toch wel moe.

We slapen tot 9 uur en gaan dan bij de cracker barrel brunchen want we hebben nog geen boodschappen in huis. Aansluitend doen we boodschappen en de rest van de dag brengen we thuis door want hoewel het warm is, is het bewolkt en later gaat het regenen een paar uur lang. Helemaal niet erg want er moet nodig gewassen worden of we moeten alles nieuw gaan kopen. Dat laatste laten de financiën niet toe helaas. Woensdag luieren we lekker op onze ligbedden bij en in het zwembad. We werken hard aan ons kleurtje. Eind van de middag gaan we naar de premium outlets, daar winkelen we wat en eten een wrap. Donderdag starten we op dezelfde manier maar wat is het zonnig en warm. We klagen niet want we rollen zo het zwembad in als we het niet meer uithouden. 's Middags gaan we weer op pad in de cabrio, kap open en snikheet natuurlijk, airco op volle toeren en dan is het te doen, alleen verbranden we levend onder de Floridiaanse zon. Niet klagen maar dragen, die kap moet open. 's Avonds is dat trouwens heerlijk. We hebben nog een Harley shop bezocht voor wat onderdeeltjes en een leuk winkelcentrum waar we ook wat gegeten hebben. De tijd vliegt hier maar we blijven nog even genieten. De foto's spreken voor zich.
Groetjes uit Florida!!

• 05 Juni 2015 - 07:11

Carmen:

Jullie hebben een heerlijke vakantie gehad en nu nog in het zonnetje. Ben benieuwd naar alle verhalen.

• 05 Juni 2015 - 08:08

Pa En Ma:

Wat een belevenis zo hoog in de bergen.
    Nu hebben we die hippe pet inderdaad goed kunnen zien.
    Bedankt en veel plezier in de Sun State ondanks het vervelende bericht over Droppie.
    Groetjes