Kissimmee/Orlando en weer thuis - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Peter en Jenny Minderhoud - WaarBenJij.nu Kissimmee/Orlando en weer thuis - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Peter en Jenny Minderhoud - WaarBenJij.nu

Kissimmee/Orlando en weer thuis

Door: peje

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jenny

14 Juni 2015 | Nederland, Vlissingen

We horen van de tropische dag in Nederland en het noodweer. Wij staan weer op met mooi weer, doen hetzelfde als de dag ervoor en besluiten 's middags een rodb-tje te doen (rondje over de boulevard). Peter heeft een groot meer gevonden waar je langs kunt rijden. Dat is natuurlijk een avontuur in onze cabrio. Het is trouwens het East Lake Tohopekaliga, een mooie omgeving met prachtige huizen en bijbehorende boten voor op het meer. We stoppen nog even bij het meer en lopen de pier op. Zo komen we erachter dat het de aanvliegroute is, de vliegtuigen komen hier laag over richting het vliegveld. We stellen TomTom in op CiCi's en zien de bui al hangen. Hier kennen ze geen code geel, oranje, rood, je krijgt gewoon een bui op je dak of met wat pech op je nek. Je voelt ook niet eerst wat spetters, ze kiepen gelijk die emmers om. Enfin wij zijn net op tijd binnen bij de pizza's als het noodweer losbarst. Het is nagenoeg weer droog als we klaar zijn met eten en als we thuis komen zien we aan het waterpeil van het meer en ons zwembad hoeveel er gevallen is.
Zaterdag is het wederom een prachtige ochtend. Het is heerlijk om 8 uur 's ochtends al buiten te zitten met koffie (in zwemkleding). 's Middags doen we wat boodschapjes voor deze en gene en we besluiten het hele weekend thuis te eten dus onderweg naar huis stoppen we bij de Walmart. We kopen een lekker gebraden kippetje, ingrediënten voor coleslaw en we hebben hashbrowns. Thuis ga ik met de coleslaw in de weer en bak ik de hashbrowns. We smullen er lekker van.
Zondag starten we op dezelfde manier en als we de zon en warmte weer beu zijn gaan we naar de vlooienmarkt om een extra koffertje te kopen wat we als handbagage kunnen meenemen. We slagen goed en eten weer thuis, de restjes van gisteren en een pasteitje. We zitten 's avonds lekker buiten op het terras bij ons zwembad. Peter leest wat en ik val hem iedere keer lastig met mijn gebabbel want ik ben met mijn project "haak een muts" bezig. Het vordert aardig.
Maandag gaan we een dagje naar Clearwater Beach met nog een Harleystop want Peter is nog iets vergeten. Om 9 uur zitten we in de auto. Tegen tienen zijn we in Lakeland bij de Harley shop en tegen 12 uur rijden we Clearwater Beach binnen. Het grote parkeerterrein is al helemaal vol, we zijn wel verbaasd want het is maandag. Enfin we vinden nog een een ander plekje, 10 dollar voor de hele dag, even oversteken en we zijn op het strand. We gaan eerst brunchen in ons favoriete tentje tegenover het Hilton. We herkennen de man die daar opruimt en afwast. We eten heerlijk en gaan dan het strand op. Het is bloedjeheet dus we gaan eerst zorgen voor een parasol en ligbedden. Goedkoop is het niet maar zonder is geen optie. We installeren ons en gaan lekker het water in, het is heerlijk, hier kun je gewoon in het water blijven zonder het koud te krijgen. Je gaat er pas uit als je gaat rimpelen. Zo brengen we de middag afwisselend onder de parasol en in het water door. Om zes uur verlaten we het strand via de garage van het Hilton en gaan we nog even in de cabrio over de boule cruisen. Kap open en airco vol aan, flaneren maar. Tegen negen uur zijn we thuis na ook een fastfood stop vlakbij ons huis. We komen erachter dat we behoorlijk verkleurd zijn terwijl we uit de zon zijn gebleven. Iets met weerspiegeling van het water en niet smeren ofzo??
Dinsdag starten we weer bij het zwembad, 's middags doen we wat laatste inkopen bij de Premium Outlet en eten we bij de Outback. Ze hebben de blooming onion gelukkig ook kleiner (ongeveer de helft), we denken persoonlijk dat het de restjes zijn van de grote die ze in een schaal kiepen, maar voor ons is het ideaal, anders ben je al vol van het voorgerecht. Peter neemt een steak en ik een kreeft/garnalenschotel, heerlijk allemaal.
Woensdag is onze laatste volle dag, we genieten weer van een zonnige start en moeten nog wat laatste boodschapjes doen bij de Walmart. We eten ons afscheidsdiner bij T.G.I. Friday en om de tank nog een beetje leeg te rijden doen we een rondje downtown Kissimmee maar het regent pijpenstelen dus helaas met de kap dicht. Thuisgekomen knippen we alvast wat labeltjes uit de nieuwe kleding en kijken we wat er allemaal mee moet. De rest doen we morgen. We gaan nog een bakkie doen.
Donderdag zijn we op tijd wakker voor ons laatste ochtendritueel, koffie bij het zwembad, genieten van het ochtendgloren. Even later regent het, een mooie dag om naar huis te gaan, het afscheid valt wat minder zwaar op deze manier. We pakken de koffers en wegen, alles past gelukkig maar we hebben ook een extra stuk handbagage waar behoorlijk wat in kan. Om 13.00 uur vertrekken we richting het vliegveld, we leveren de camaro in, pinken een traantje weg (vanwege de camaro) en checken in.
We hebben weer pech met onze vlucht naar New York, er is een technisch team aan boord en we mogen nog niet boarden, waarschijnlijk iets met lampjes?? We zullen het nooit weten maar met een half uurtje vertraging vertrekken we. Om 23.00 uur vertrekken we uit New York voor onze zeseneenhalf uur durende vlucht naar Amsterdam en precies op tijd landen we op Schiphol. We hebben de bagage vlot en compleet en om 13.00 uur zitten we in de auto naar Vlissingen.
Vier weken geleden begon onze reis richting Denver, we hebben ontzettend veel gedaan, gezien en genoten. Gelukkig hebben we een verslag, foto's en film om terug te lezen en te kijken!! Waar onze volgende reis naar toe gaat? De eerste brainstorm sessies zijn al achter de rug. We houden jullie op de hoogte.
Peter en Jenny

• 14 Juni 2015 - 14:36

Robert:

Leuke verslagen en een geslaagde vakantie zo te lezen :-) Welkom terug in Nederland

• 14 Juni 2015 - 21:12

Cynn:

Heerlijke vakantie zo! Succes met het kiezen van de volgende reis, ben benieuwd!

• 16 Juni 2015 - 11:07

RoCiZoVA:

Toch ook weer heerlijk om thuis te zijn. Ik had nog wat achterstallige verhalen te lezen en ben nu weer helemaal bij. Ben benieuwd naar jullie (enorme) fotoboek!