Rocky Mountains - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Peter en Jenny Minderhoud - WaarBenJij.nu Rocky Mountains - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Peter en Jenny Minderhoud - WaarBenJij.nu

Rocky Mountains

Door: Peje

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jenny

17 Mei 2015 | Verenigde Staten, Estes Park

Hier zijn we weer met een verslagje van onze belevenissen. We hebben heerlijk geslapen de tweede nacht in Denver maar langer dan 5 uur/half 6 gaat nog niet lukken dus zitten we al vroeg aan het ontbijt en lopen we al vroeg bij de Walmart voor de koelbox en lunchhapjes voor onderweg. Om 8 uur rijden we weg uit Denver richting de Rockies. Onderweg stoppen we in het plaatsje Nederland waar we natuurlijk wat foto's maken en een kop koffie drinken in een local restaurantje. We laten ons verleiden tot een heerlijke "fluffy" cinnabon roll (Amerikaanse bolus). Rond 12 uur komen we in Estes Park aan en we kunnen al inchecken bij de Appenzell Inn. We krijgen een leuke kamer met een bubbelbad in de kamer zodat je vanuit het bad TV kunt kijken, dat hebben we thuis weer net niet. Gaan we vanavond wel eens uitproberen. Nu gaan we de Rockies in. Als eerste naar de Hidden Valley waar we lekker lunchen vanuit de kofferbak. We zien skiërs naar de top klauteren en naar beneden skiën. We lopen een klein rondje en gooien wat sneeuwballen. Ondanks de weersvoorspelling is het prachtig weer. Er is onlangs nog veel sneeuw gevallen dus nog niet alle wegen zijn open maar we kunnen best ver klimmen (met de auto weliswaar) en genieten van de prachtige uitzichten. Op advies van de hotelreceptionist rijden we nog naar Bear Lake maar daar zijn de paden nog "snowy and icy" dus lopen we tot aan het meer en maken wat foto's. Er zijn mensen die een flinke smak maken, dus uitkijken geblazen. We houden het voor gezien, eten bij de Taco Bell en drinken koffie op de hotelkamer. We gaan nog lekker in bad en dan snurken. We houden het iets langer vol: half 7. We hebben een reisdag voor de boeg dus na het ontbijt vertrekken we richting Rock Springs in Wyoming. Daar zijn we nu, we gaan zo een hapje eten en morgen naar Teton park.

@Pa en Ma: ik vond die Cabrio ook niks hoor, we hebben zelfs nog wat vlokjes sneeuw gehad.
@RoCinZoVa: thermo ondergoed geen overbodige luxe, zelfs nog warme sokken gekocht bij de Walmart.
@cyn en den: gelukkig gaan we ook nog naar Florida, daar is het 35+, maar de sneeuw is ook leuk.

• 19 Mei 2015 - 06:54

Carmen:

Leuke foto's. Weer eens wat anders in de sneeuw zitten in mei. Enjoy the trip

• 19 Mei 2015 - 08:41

Robert:

Leuk verslag :) zo te zien is de natuur mooi daar. Ook leuk om te zien hoe hoog die sneeuw is.

• 19 Mei 2015 - 09:13

Margriet:

Ziet er allemaal indrukwekkend uit...geniet er van !

• 19 Mei 2015 - 11:01

Cindy:

Super cool ;-) letterlijk. Foto's zien er gaaf uit. Lekker genieten!

• 19 Mei 2015 - 13:24

Pa En Ma:

Wat een pak sneeuw ligt daar nu nog zeg

• 22 Mei 2015 - 06:57

Cyn En Den:

Leuk pak sneeuw ligt daar en toch wel grappig dat je daar een bord met Nederland tegen komt :p