Grand Teton en Yellowstone - Reisverslag uit Gardiner, Verenigde Staten van Peter en Jenny Minderhoud - WaarBenJij.nu Grand Teton en Yellowstone - Reisverslag uit Gardiner, Verenigde Staten van Peter en Jenny Minderhoud - WaarBenJij.nu

Grand Teton en Yellowstone

Door: Peje

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jenny

22 Mei 2015 | Verenigde Staten, Gardiner

Na een heerlijk ontbijtje in het La Quinta (Rock Springs) vertrekken we weer op tijd richting Teton. Het regent pijpenstelen, echt Hollands weertje dus. Rond 12 uur komen we in het plaatsje Jackson aan en kunnen al inchecken in de Elk Refuge Inn. Daar hebben we een prachtig 2-kamer appartement met een relaxbank om voor de TV te hangen en verder volledig ingericht met keuken en bubbelbad. We verkennen het plaatsje en eten "thuis". De volgende dag gaan we Teton park in. We zijn er op tijd en bezoeken het Jenny Lake. We lopen even bij het bezoekerscentrum binnen en besluiten een trail te lopen om het meer van Jenny naar de "Hidden Falls". We krijgen tips wat we moeten doen en vooral niet moeten doen als we een beer tegenkomen. We kunnen ook "bearspray" kopen voor $ 30,- maar dat vinden we wat duur dus we wagen het er wel op. Peter ziet een gat in de markt: "bearspray" leasen, je betaalt naar wat je gebruikt. We hebben er patent op aangevraagd. Kunnen we ons hier altijd vestigen. We beginnen aan onze wandeling, getraind als we zijn moet het goed komen. Het zijn wel smalle, zo nu en dan besneeuwde, paden door de bergen en dan zo'n 7 kilometer. Maar uiteindelijk hebben we de waterval gevonden. Niets vergeleken bij de Niagara maar toch indrukwekkend. Beren hebben we niet gezien, wel Bambi en een vosachtige met een prooi in zijn bek. Dat was ons geluk :-). We besluiten met het pondje terug te varen. In het winkeltje kopen we wat te snacken en we vervolgen onze weg met de auto. Prachtige routes met mooie uitzichten op de Tetons (besneeuwde bergen). Het weer zit ook mee alleen ligt de Grand Teton met zijn top in de wolken. Tegen 4 uur zijn we weer thuis met een lekkere verse pizza voor in de oven. We hangen lekker voor de TV en houden het vol tot tien uur. Na het ontbijtje checken we uit en gaan we op pad door Grand Teton naar Yellowstone. We krijgen wat informatie bij de poort en rijden het park in. We hebben al heel wat "Wildlife" gespot en gefotografeerd en plots rijden we langs een paar buffalo's. We keren even om voor wat foto's en rijden de parkeerhaven op waar nog enkele mensen staan. We stappen uit en een Buffalo komt al grazend bijna het asfalt op lopen, heel dichtbij dus. We maken foto's en filmen, stappen toch maar weer in voor nog meer foto's/film. Als we later de papieren bekijken die we hebben gehad, beseffen we dat we gevaarlijk dichtbij waren. Bekijk de foto's maar. We rijden nog wat mooie routes en bekijken wat we morgen gaan doen. Eind van de middag rijden we naar ons hotel in Gardiner. We hebben weer een prachtig appartement met woonkamer, keuken, badkamer en slaapkamer. Er staat een bed in de woonkamer en daar liggen we nu op naar ons enorme beeldscherm (TV) te kijken. In de slaapkamer hebben we ook nog een TV dus geen ruzie.
Zoals jullie al begrepen hebben was er met het verslag van de Rocky Mountains iets misgegaan, er stond maar de helft op en dat heb ik nu aangepast. De volledige tekst zou nu leesbaar moeten zijn.
De komende twee dagen gaan we Yellowstone verder verkennen.
Groetjes uit de States!!

• 22 Mei 2015 - 06:54

Cynthia En Denn :

Wowww jullie stonden idd erg dicht bij :p en toch wel erg mooie plaatjes zo die waterval en de bergen met sneeuw!

• 22 Mei 2015 - 07:35

Carmen:

Leuke en mooie foto's!

• 22 Mei 2015 - 08:51

YB:

Dat was inderdaad errug dichtbij!
    Leuk om jullie verslagen te lezen!
    Veel plezier nog x

• 22 Mei 2015 - 20:07

Cin En Co:

Hahaha ja dat is geen 23 meter hè! Maar ja living in the edge. Ziet er erg indrukwekkend uit. Maar al die sneeuw.... Brrrr.

Have fun

Xxx

RoCinZoVa

• 22 Mei 2015 - 21:25

Oma En Opa:

Wat een mooi uitgebreid verhaal. Die buffel was toch wel al te dichtbij hè.
    Wel mooie foto's zeg